Інформація про роботу
шкільного лісництва
«Паросток»
СЗШ І-ІІІ ст. № 4 м . Гайсина
Адреса: вул. Гагаріна,
буд. № 1
тел. (04334) 2-23-26
Учнівське лісництво створено у 2008
році.
Кількість членів шкільного
лісництва по роках–78 (2008рік); 120(2009рік);160 (2010
рік); 180 (2011 рік); 225 (2012 рік); 240 (2013 рік); 260 (2014 рік); 300 (2015
рік); 380 (2016 рік).
Старший лісничий
учнівського лісництва з 2012-2016 рр.- Лунін
Максим
З 2008-2012 рр. – Вусик Олександр
Працює на базі
Гайсинського лісництва
Закріплено за шкільним
лісництвом – 4.7 га лісу(3,1 га (46 квартал, 10
відділ), 0,3 га
(56 квартал, 4 відділ), 1,1 га (58 квартал, 25
відділ), 0,2 га
(58 квартал, 9 відділ) лісу).. Територія розміщується
в західній та центральній частинах
урочища «Михайлівська дача».
Керівник шкільного
лісництва – Мигидюк Галина Юріївна – вчитель біології та основ
здоров’я (з 2008 по 2016 р).
Відповідальний спеціаліст
від лісового господарства за діяльність учнівського лісництва – Латюк
Петро Олександрович – лісничий Гайсинського лісництва та інженер з лісових
культур Юрченко Оксана Петрівна.
Матеріальна база –
літній будиночок юних лісівників, кабінет лісової справи, інвентар, інформаційні
матеріали шкільного лісництва, зимовий
сад.
Форма навчання учнів основ
лісового та лісопаркового господарства – гурток.
Акції проведенні шкільним
лісництвом:
·
«Посади своє дерево»,
·
«Майбутнє лісу в твоїх руках»,
·
«Лісова фантазія»,
·
«Дубова лісосмуга»,
·
«Фото звинувачення»,
·
«Жолудь»,
·
«Зелений патруль»,
·
«Чисте довкілля», тощо.
Співпрацюємо з:
·
ДП Гайсинським лісгоспом (директор
Лащенко М.М.),
·
СЗШ І-ІІІ ст. с. Михайлівки (директор
Балахтар А.Л.),
·
Міська рада, відділ благоустрою (мер Гук
А.І., заввідділом Канишин С.Ю.),
·
Гайсинський районний центр зайнятості
(начальник Юрченко А.М)
·
ВНАУ, агрономічний факультет, кафедра
лісового, садово-паркового господарства та кормо виробництва (декан Мазур В.А.,
завідуючий кафедрою Підпалий І.Ф.)
Наші досягнення:
Науково - дослідницькі роботи
Навчальний рік
|
Прізвище та ім’я
учня
|
Тема роботи
|
2011-2012 н.р.
|
Вусик Олександр
|
«Ліс – національне багатство. Особливості
вирощування дуба звичайного в шкільному лісництві «Паросток»
|
2012-2013 н.р.
|
Капкан Тамара
|
«Природоохоронні території Гайсинщини.
Коростовецький заказник – територія найменшого антропогенного впливу»
|
Вусик Олександр
|
«Інтродукція деревних порід дуба звичайного у
Гайсинському лісництві»
|
|
2013-2014 н.р.
|
Довгопола Дарія
|
«Унікальність дендрологічних куточків
Гайсинщини»
|
Добрянська Марина
|
«Інтродукція деревних порід модрини європейської
у шкільному лісництві»
|
|
Мосійчук Анна
|
«Дослідження ґрунтів території Гайсинського
лісництва»
|
|
2014-2015 н.р.
|
Окрушко Дмитро
|
«Особливості вирощування порід ялини звичайної в
Гайсинському лісництві та на території шкільного дендрологічного куточка»
|
2016 н. р.
|
Рогальська Алла
|
«Вирощування деревних порід Дуба звичайного із
закритою кореневою системою»
|
·
Двічі Вінниччину на ІІІ етапі Всеукраїнського
конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН представляв член нашого
шкільного лісництва – Вусик Олександр. .
·
2012 р.- стали переможцями
Всеукраїнського конкурсу екологічних проектів «Екологічні ініціативи поза
мегаполісами», що дозволило створити в школі трояндову алею та урізноманітнити
видовий склад рослин шкільного дендрологічного куточка.
· 2014р.- ІІІ місце у 2015р. - ІІ місце в
обласному конкурсі презентацій
роботи шкільного лісництва
«Паросток»
· 2016 р. І місце місце в
обласному зльоті - конкурсі презентації виставки про роботу шкільного лісництва «Паросток»
Ø Екологічна освіта учнів, виховання бережного ставлення до природи;
Ø Надання практичної допомоги лісовим господарствам в справах відновлення, охорони і захисту лісу, раціонального використання лісових багатств, допомога працівникам лісового господарства в проведенні заходів з охорони лісу ;
Ø Навчання школярів навичкам досліджень природи лісу, залучення їх участі в здійсненні експериментально-дослідницької роботи для вирішення регіональних проблем разом із спеціалістами лісового господарства та вченими;
Ø Професійна орієнтація учнів, підготовка майбутніх спеціалістів лісового господарства;
Ø Пропаганда серед населення знань про ліс, ведення роз’яснювальної пропагандистської роботи з питань охорони лісу від пожеж, їх відновлення і раціональне використання, захисту від шкідників і хворобо лісу, охорони і використання об’єктів тваринного світу;
Ø Організація і проведення в школах, позашкільних закладах, населених пунктах масових заходів природоохоронного напрямку: «День зустрічі птахів», «Тиждень лісу», закладку пам’ятних посадок, створення екологічних стежок, проведення оглядових екскурсій, виставок, конкурсів та інше;
Приймаючи участь в роботі гуртка «Юні лісівники», вихованці отримують теоретичні знання з лісогосподарчих та інших спеціальних дисциплін, практичні навички ведення лісового господарства, що дозволяє вести роботу на закріпленій за гуртком території лісового фонду, проведенням дослідницької та експериментальної роботи, лісоохоронної агітації і пропаганди.
Участь в роботі гуртка – не лише сходинка в пізнанні світу, навколишнього світу, а й набуття додаткових знань про природу, практичні навички і досвід проведення природоохоронних заходів.
Мета і завдання роботи гуртка
1. Дати уявлення про лісознавство як науку про життя лісу і вирощування деревини, ролі лісового господарства в цьому;
2. Виховувати почуття любові і бережного ставлення до лісу, його мешканців, відповідальність за їх долю;
3. Поглибити теоретичні знання про навколишній світ, тісні екологічні зв’язки в природі, про вплив господарської діяльності і заходи охорони;
4. Розвивати практичні навички і уміння проведення практичних і дослідницьких робіт;
5. Виховувати якості розумного природо користувача;
6. Озброювати трудовими навичками і уміннями виконання лісогосподарських та лісо відновлювальних робіт, а також уміннями агітаційної, пропагандистської діяльності з охорони лісових багатств і зелених насаджень;
7. Профорієнтація на професії лісового профілю.
В результаті вивчення певних програмних дисциплін діти повинні знати:
· Основи лісознавства, лісової таксації та способи лісовідновлення;
· Роль лісових багатств в житті населення регіону;
· Види природозберігаючих і лісовідновлюючих технологій;
· Способи природоохоронної діяльності учнів;
· Правила поведінки в лісі, правила збору лікарських рослин, грибів, ягід;
· Ознаки виникнення і розповсюдження шкідливих комах і хвороб лісу;
Повинні уміти:
· Проводити спостереження, дослідження в природі;
· Використовувати отримані знання для вивчення лісових багатств, обґрунтування раціонального їх використання;
· Розпізнавати основні породи деревної рослинності своєї місцевості;
· Встановлювати зв’язки між регіональними особливостями природи і заняттям населення, господарською діяльністю і екологічним станом природи;
· Використовувати різні способи природоохоронної діяльності для збереження екологічної рівноваги регіону.
Повинні мати навички:
· Ведення фенологічних спостережень;
· Використання найпростіших таксаційних інструментів з визначення висоти і діаметра насаджень;
· Визначення лікарських рослин лісу;
· Посадка саджанців або живців;
· Визначення порід дерев або кущів за насінням;
Програма гуртка включає знайомство з напрямками роботи місцевого лісництва, зустрічі з працівниками лісового господарства, студентами учбових закладів з метою ознайомлення з професіями лісового профілю, пропаганди важливості і значимості такої діяльності.
Для учнів проводяться індивідуальні та групові консультації спеціалістами лісгоспу, екскурсії на об’єкти лісогосподарського призначення.
22 квітня 2013 р. була висаджена трояндова аллея о Міжнародного дня Матері - Землі
19. 04 2013 р.
20 квітня – щовесни, коли сонечко гріє,
Простягнувши проміння землі,
Ми саджаєм дерева надії,
Залишаємо слід по собі.
Висадження ялинок
Допомога лісництву.Висадження садженців Сосни звичайної
Акція " Майбутнє лісу - в твоїх руках"
Посадка сажанців дуба звичайного
15.04. 2014
Догляд за лісовими породами в ДП Гайсинський лісгосп
07.05.2014 р.
Посв*ята у Юні лісівники
Немає коментарів:
Дописати коментар